Inga spikraka vägar här inte…

Idag körde jag upp till klubben för att bygga en ny nybörjarbana, samt passa på att träna med mina egna.

Nash hade inte större bekymmer med den korta 15 hindersbanan – men så plötsligt så skulle han INTE ta tunnelingången rakt fram… och ungefär samtidigt så slog öronlocken till – så vips så var han genom tunneln! Gjorde som jag lovat mig själv – avbröt hans träning, bar honom upp till kopplet och satte honom där. Han såg lite snopen ut… När jag sedan hade tränat de andra en stund, så jösses..öronlocken hade lossnat! Kan man se en ljusning i horisonten om de förbaskade tunnlarna, tro…?

Binks flöt genom hela banan utan bekymmer – fast jag hinner ju med honom på lite annat sätt förståss. Duktig är han ändå!

Sedan var det Sot, som var så överladdad – och jag satte tummen i örat på henne, genom att hon INTE fick bara rusa iväg, utan hon kopplades loss och fick gå HÄR fram till start…..fyyyy elaka matten… Första rundan på hindren gick mycket bättre än jag trodde, men svårigheten kom när det blev 3 hinder i en böj som skulle tas rakt på… Då gick det så fort, så då tog hon ytterkurvan istället. Sot blev sedan lite tjurig när jag envisades, och körde om och om igen, tills hon gjorde vad jag ville. Kanske att själva hindersuget inte sitter som det ska då… ?

Avslutade med lite KF på Aet, bommen och vippen för Nash. Han kan ju, det lilla fluffet! 90 gradiga slalomingångar är svååååra, så de tränade vi också på.

Lite KF för Binks också, duktig kille det där. Och sedan metallapportering, tungapportering, inkallning och framåtsändande, och där finns det alltid lite till att putsa på.

Sot fick också köra lite apportering, nu när det funkar hemma så måste det med ut på planen. Och jodå, det gick minsann att plocka upp apporten från en gräsmatta också! 🙂

 

 

 

Det här inlägget postades i Dagbok. Bokmärk permalänken.

Kommentera

