Friska hundar är bara sååå bäst!

Igår var det årsdebut för tävlingssäsongen i spår, och liksom i fjol begav det sig på trevliga Ystad BK. Och liksom i fjol så var det kallt och ruggigt, med årets tillägg en aningens stormvindar… 11 m/s, fick jag höra… Så jag hade lite sisådär förtroende för att Binks skulle öht hitta något spår på upptaget, men han jobbade så fint! Spikrakt ut i trav, ca 12m. Sedan lite kontroller och lite snurr, för att gå över. När han varit på djupet så gick han sedan tillbaka och tog spåret på rätt håll. Dvs inget bakspår och helt rätt attityd, jippiiii! Sedan jobbad han så jädra bra hela spåret igenom, i de stormvindarna! Gick knappt över 2-3m i vinklarna, och missade inga pinnar! Wow vilken kämpe! När vi sedan hade ca 200m kvar, så gick spåret rakt i i en stor kråkflock som vägrade flytta sig. Binks spårade rakt in i dem, och det var bara de närmaste 3-5 kråkorna som lyfte. De andra hoppade bara retfullt åt sidan några steg. Och mitt i den flocken så låg det en spetsvinkel och där blev det för svårt. Binks slutade inte jobba men redde inte ut det, så jag valde att avbryta efter ca 5-8min tufft arbete. Sedan fick jag höra att vi måste ha stått typ ovanpå pinnen, och vi gick ut ihopa, och jovisst där låg den. Sååå retligt rent resultatmässigt – men oj vad jag ändå är NÖJD med Binks prestation! WOW säger jag bara! Att det sedan blev ösregn lagom till lydnaden, som vi ändå inte hade velat genomföra, gör att jag känner det som en superbra start på årets säsong!

Idag har vi vilat, förutom Sot som fått fortsätta med slalomträningen i trädgården. Och så har vi varit hos bästa veterinär Mörne, och ögonlyst Binks igen inför kommande dejtar. 7,5 år gammal och fortfarande utan anmärkning! Så gött! Passade på att vaccinera alla 3, så slipper jag tänka på den saken på flera år nu. Kort hälsokontroll på samtliga visade en finfin status!

Så nu kan vårsäsongen komma! 🙂

Det här inlägget postades i Dagbok. Bokmärk permalänken.

Kommentera

