Härliga sol, välkommen!

Långa, friska promenader med knasterblå himmel och strålande sol! Och SNÖ!!!

Det är inte ofta det är så njutbart att gå med hundarna, men i helgen har det verkligen varit det! Det gör underverk i själen! ❤

Jag börjar också bli väldigt laddad på spårträning, och det är ju bra – för tävlingssäsongen ligger alldeles runt hörnet. Binks verkar lika laddad, han – såpass att han slarvar i rena glädjen..hmm… Finns alltid en del att slipa på, så vi tränar vidare.

Nash har börjat förstå att det är en hel massa snurr på agilitybanorna nu för tiden, och lyssnar allt bättre. Vi har kört ett par inomhustävlingar redan i år, och det är snudd på varje gång. Stolpe ut, liksom. Visst är det fan osse, men – ändå, han går ju faktiskt väldigt bra. Vi ska bara få ihop sista stumpen också. Vi två, jag och Nash, ett team – japp, vi är på gång!

Sot mår förträffligt i Skåne. Hon spårar med den äran, vet vad som ska göras – nu har vi börjat lägga in lite små svårigheter i spåren, som stigövergångar, och vinklar på oväntade ställen – saker som hon får lösa själv. Hon tycker att det är skitkul! Tyvärr är apporterna inte lika kul, så där har vi en knut att jobba på. I uppletandet har vi haft ett genombrott, sedan jag plockade bort godisbelöning, och erbjuder kamplek istället. I agilityn så hinner jag 2 steg, sedan är hon förbi – trots god stadga i sitt i starten… hehe… Vi har fått hemläxa att träna bakombyten typ hela våren, så det sysslar vi med där.

Själv mår jag allt bättre. Tidvis har jag en positiv energi som riktigt strömmar, och ibland behöver jag sova i mängder. Går liksom i skov. Har funnit att yoga av olika typer funkar fint, både fysiskt och mentalt. Inte dumt att få gå soliga promenader nu!!! 🙂

 

Det här inlägget postades i Dagbok. Bokmärk permalänken.

Kommentera

