Trötta, nöjda hundar

Vad jag känner mig nöjd med mig själv, efter att ha orkat träna agility igår em. Och det blev kanonrolig och inspirerande träning också!

Och idag så körde jag upp till Fulltofta, och lade spår till båda. 400m 1tim gammalt m 2 pinnar och slut till Nash. Ca 1000m 3tim gammalt 7+1 pinnar plus 2 extra godisdosor till Binks. Medan spåren låg till sig, så blev det rastning och sedan uppletande för Binks – där han glatt och enkelt hämtade in 7 föremål utan att tappa fart el intresse. Tvärtom så ökade han istället!

Nash tog sitt spår på hugg, slarvade en del först och jobbade på snyggt och säkert sedan. Men markerade på vilt med jämna mellanrum. Missade helt första pinnen, plockade andra och missade för allt i världen inte gotteburken i slutet!

Binks gjorde ett snyggt upptag på ca 30m avstånd, och tuffade på i bra fart, trots det lite äldre spåret. Markerade alla pinnar utom den första, och tvärvände i flera vinklar. Öglan jag hade gått, var tydligen märklig och svår, för där funderade han länge och höll nästan på att gå ett varv till, innan han hittade vidarespåret. De sista 30m gick sedan i motvind, och då lyfter han nosen och vindar istället, och går på annat håll, med starkt drag i linan. Jag visste att jag inte hade gått ditåt, men han gav sig inte. Och han brukar ju ha rätt – så jag släppte hans lina och lät honom frispåra. Tvärnit vid en kissfläck! Men alltså, dessa hanhundar!! Frågade honom vad i all världen han sysslade med, och då blev han nästan lite generad, och kom tillbaka och avslutade spåret!

Lycka är två nöjda hundar som snarkar gott bredvid mig i soffan!

Det här inlägget postades i Dagbok. Bokmärk permalänken.

Kommentera

