Vackra vinterdagar!

Vinterdag jan2016 006

Nu blir det mest promenader i vinterskrudad skog, men däremellan så har ju NutrolinArena öppnat i Hög – så det blir minsann även en del inomhusträning för Nash. Synd att jag slagit i berömda väggen igen – den här gången med panikångest, sömnbrist och koncentrationssvårigheter. Läkaren sjukskrev mig direkt i 2 månader, och sedan blir det till att försöka komma tillbaka. Min chef är iaf lyhörd och förstående – och hälsar mig välkommen tillbaka – men att hälsan är viktigast nu. Skönt!

Hundpromenader ordinerade av läkaren – och det blir det ju. Försöker lägga in korta träningar däremellan, känner av att det liksom svajar när jag försöker planera träningen. Suuuck! Nåja, jag gör vad jag kan och vilar däremellan mentalt m film el bok, el sömn.

Bokade upp ett par lektioner m Maria Venhammar, för att få rätt på tramset kring apporteringarna – och jajamen de blir allt bättre! Binks kampar m träapporten och greppar både metallen och tungen direkt. Lite uppletande och spårupptag är också vad vi tränar på just nu – passar bra i den dm snö som Skåne har.

Nash är med i en träningsgrupp, som bokade upp hallen och Åsa Emanuelsson på 5ggr á 2tim under dec-feb. Svåra banor men mest för matte, tror jag. Även om Nashs mentala ork tar slut ganska så tidigt. Lite märkligt för han klarar att spåra 500m personspår… Är kanske mig han tröttnar på? För att jag inte gör rätt från början? tja, återigen – jag gör så bra jag kan, och viktigast är att vi har kul ihop! Klass 3 känns inte som ett mål för oss i nuläget, precis.

Det här inlägget postades i Dagbok. Bokmärk permalänken.

Kommentera

