Binks i elitspår!

Så har jag och Binks debuterat i elitspår, som slutade på 518p. Två ynka poäng från certpoäng!

imageTyvärr bakspår, men sedan 9 på spåret. Och det blev han inte speciellt påverkad av – mentalt uthållig som jag sällan sett. Sedan noll på tungapporten, för den var aaaas-tung – ivrigt inget lydnadsmoment med under 8p. Klistrade i en hörna på uppletandet, så han missade två föremål, vilket blev dyrt. Men så nöjd med debuten! Vet ju att han kan bättre, både på upptag och uppletande. Snart kommer nya försök! Vi tränar flitigt, och det lönar sig! Jag har en plan med både uppletande och upptag, och det börjar ge resultat.

Agilitysäsongen slutade tidigt för Binks, och nu är den slut för i år för Nash också. Fast det blir en del träning på KF, blindbyten, att lyssna på mig även när jag byter, samt självständighet i slalom. Han är så rolig att köra, den flygande tysken!

Gorm är också väldigt tacksam att köra, oavsett vad vi hittar på. Störningskänslig är han fortfarande, så några fulingar till hundar på planen när han tränar, vill han inte ha. Annars så blir han alldeles lycklig av både lydnad&agility och allt skogsarbete är ju drömmen! ❤

Det här inlägget postades i Dagbok. Bokmärk permalänken.

Kommentera

