Det tar sig!

Det är mycket agilitytävling på helgerna nu. Forsakar förrförra helgen., Söderåsen och Forsakar förra helgen. Rönne och Tollarp den här helgen.

Forsakar, Söderåsen och Tollarp klass 1 med Nash, och yes! vi börjar bli samkörda på tävling! Grymt rolig att köra, men det gäller att hålla tungan rätt i mun! Hittills 4 agilitypinnar och 2 hoppinnar, plus ett par danska pinnar. Därmed är vi uppflyttade till klass 2 i agility, men jag tror att vi väntar in uppflyttning även i hoppklassen. Finns alltid lite till som kan tränas, och den här gången ska jag grunda bra innan vi går upp.

Forsakar och Rönne klass 3 med Binks, och vi känner oss alltmer hemma i klass 3. Roliga, kluriga banor som sätter både matte och hund på prov. Vi får jobba för att hålla oss på rätt sida ref.tiden, men när vi gör det och får ihop alla bitarna på samma tävling, ja då blir det riktigt bra! Binks är enormt följsam, och mkt känslig för hur jag känner mig. Är jag på tårna och KÖR, så gör han det också!

Nästa helg är det dags för Halmstad, så då kör vi igen!

Det här inlägget postades i Dagbok. Bokmärk permalänken.

Kommentera

