Säsongsstart!

Vilken start på 2015 års agilitysäsong! Det här bådar sååå gott!

6 starter på 3 dagar, med resultat 5 lopp utan hinderfel, en SM-pinne och en diskning. Av de 5, så fick vi tidsfel på 3 – så vårens första mål blir att hamna på rätt sida referenstiden på varje lopp. Det kommer antagligen att höja frekvensen av antal diskade lopp, men det är ju vinna eller försvinna som gäller.

Riktigt kul är att Binks tänder mer och mer, och det känns som om han har mycket mer att ge. Det är liksom mer och mer MIG som allt hänger på. Hur jag springer på, om jag vågar satsa och lita på att han gör som jag visar. Men framförallt lita på att JAG visar som jag ska… Jaja, skitkul har vi iaf! Köpte en kaninkamp med pip i, och jaaaa! Binks kampar innan start med den! Nu jeflar så ska vi få ut mer ös!!

Efter sista loppet idag, så blev det baklucke-romantik för Binks och Pixie. Kändes ju lite ”bonnigt” att låta dem para sig i en baklucka. Men se, nu lärde jag mig nånting nytt! Bra med lite mindre utrymme, speciellt när tiken inte står stilla. Och bra underlag som de inte halkar runt på! Nu fick de klara sig själva där ett tag, och till sist blev det en rejäl hängning. Imorgon blir det ett besök till av Pixie, sedan är det klart för den här gången. Intresserad av en valp med fina anlag för bruks, agility, lydnad eller utställning – kontakta Ruth på Happy Life.

Det här inlägget postades i Dagbok. Bokmärk permalänken.

Kommentera

