Så byter vi till 2015..

image Först och främst så vill jag förstås önska alla en behaglig nyårsafton, såväl två- som fyrbenta. Med god mat, och utan smällare, tack! En titt på året som gått, så har jag äntligen lyckats omvända mig själv, till att inte bara tänka på Målet, utan se till att njuta av Resan. Ändå skulle jag vilja ge en kort summering om vårt 2014. – Binks har överträffat sig själv genom att bli uppflyttad till elitspår. Visst var det mitt mål när jag köpte honom, men sedan lade jag bort det målet, och kände att uppflyttad ur lägreklass var mer rimligt… Tydligen inte! – Binks har också vuxit på sig märkbart i agilityn, för inte trodde jag att vi skulle bli uppflyttade till klass 3 heller… (hur var det nu – tro på din hund..?..) – Gorm har pensionerats från alla tävlingar, men är såklart med och njuter av kravlös spår-&sökträning. – Nash godkändes i anlagsklass viltspår, en vecka efter sin 10månadersdag. – Jag själv har nått den ålder då golvet är längre ner, behå-knäppet sitter för långt upp, bilen känns plötsligt lägre än nånsin när jag ska ut ur den, skosnörena känns som en idiotisk uppfinning och de vilda festerna verkar mest stökiga. Japp, jag har blivit tant på riktigt – med fotriktiga skor, och allt! Dock vägrar jag att lägga mig på hyllan. Om inte annat så håller hundarna igång mig, och det känns riktigt bra! Jag är uppriktigt glad för de nya vänner som vuxit fram under året. Glada, varma och omtänksamma personer, som jag verkligen vill vara vän med länge till! Och till Sveriges två varmaste tjejer, en stor nyårskram! Och jag är glad över att ha klarat hålla andra så kallade vänner på avstånd. Mitt liv är för kort för att fyllas med gnällspikar, egoister och energitjuvar. Målet för 2015 – tja, måste jag ha nåt sånt? Då får det bli att må bra, omge mig med riktiga vänner som bryr sig, och att jag, Janne, våra fina söner och mina älskade hundar ska få leva ett gott liv! Inte oviktigt, men inte viktigast, så kommer vi att ta oss ut på tävlingsbanan. I utställning, elitspår och ag3 m Binks. Och utställning och ag1 m Nash. Vi ska vara väl förberedda när det är dags, och vi ska ha kul på banan! Let the show go on!

Det här inlägget postades i Dagbok. Bokmärk permalänken.

Kommentera

