Hkl spår, andra försöket

Åh, som Binks levererar! Vilken grym spårhund han är!

10 på spårupptaget

9 på spåret, en missad pinne, tror det var i ena hörnan av fältet där han snurrade en del. Vilt?

10 på plats m skott, utförd mitt ute på en gräsåker, mitt i ingenstans. Definitivt ingen tränad situation, men han låg så snyggt!

Lydnaden: bättre frittfölj, och inkallning! Dessa känns godtagbara, mtp mina tävlingsnerver. Framåtsändandet var dock åter en besvikelse, förstår inte varför han inte går ut på första. Jag gör samma startrutin… Krypet var den stora besvikelsen, han var hög!!? Vi borde ligga på 8-9p minst.. Skall, ja ok, trögt igång, behöver tränas mer, men det vet jag. Tungen noll, helt ok. Hoppet ”massor av dubbelkommandon” …det måste kollas upp! Jag vet två DK, men massor??

Till sist uppletande, där vi fick vitsorden Dagens bästa, och det tackar vi för! Dock avdrag för att Binks inväntar signal för att komma in, vilket är korrekt. Vi har alldeles nyss slutat med beröm direkt vid hittat föremål.

Totalt sett, så är jag grymt impad över Binks mentala styrka. Någon trötthet ser jag inte tecken på, tvärtom hade han kunnat gå ett spår till! Mycket, mycket nöjd med hans insats. Lydnaden, som jag är väl medveten om att den till stora delar hänger på mig, där är jag besviken på att vi inte kan leverera de moment som vi är starka på! Hem och träna!

Det här inlägget postades i Dagbok. Bokmärk permalänken.

Kommentera

