Härliga höst, fast alla gillar den väl inte, antar jag…

Ibland kan man undra hur det är ställt med vissa. Att ha som sin livsuppgift att gnälla och snacka skit..  Nä sådana har inte i mitt liv att göra, tack å hej liksom! Jag väljer hellre att umgås med alla mina vänner som har hjärtat på exakt rätt ställe! Ni vet vilka ni är, och jag är väldigt glad över att ni finns, ska ni veta! ❤

Tränar gör vi också, och med hjärtevännerna då såklart! Idag blev det tävlingsträning högrebrukset för Binks, och han har verkligen vuxit den här hösten! Håller bra position rakt genom friaföljet – sedan är det en annan sak ifall JAG kan hålla ihop mina nerver på tävling… Framåtsändande med finfin fart, brytpunkt, sakta och inkallning! Krypet var av världsklass, sa Jessica, och då blir man glad! Skall, bättre fokus på Tyst nu, och jättebra förväntan på att få skälla. Sitter dock inte helt stilla. Sedan – tog han lånad ett kilos tungapport! Inkl de höga skaklarna som han inte gillar. Ser ju ut som om han kommer att klara två kilos oxå så småningom! Och sedan snyggt hopp! Så nöjd! Helt klart bra känsla inför nästa tävling!

Sedan fick Gorm köra lite lydnad, och idag så satte han elitlydnadens Z!! Hittills har det alltid varit någon bit som fallerat, idag satt alltihop! Liksom en superposition hela friaföljet! Avslutade med en snygg fjärrdirigering, på ca 8m avstånd!

Därefter agilityträning för Nash. Dels skick in i slalom, med lite vinklade ingångar. Nu blev det inte vinklarna som blev svåra, utan att han kom i så hög fart, att han missade andra porten…haha, galen fluff på väg, liksom! Första porten sitter varje gång oavsett fart, så glad för det! Sedan blev det KF-träning på bommen, utan target, stannar fint längst ner, dock inte 100% med framtassarna nedanför. Får träna det, och så börjar vi med Aet, lite mer fokuserat, tror jag.

En bra träning idag! Nu håller vi helg!

Det här inlägget postades i Dagbok. Bokmärk permalänken.

Kommentera

