En dröm att spåra med!

Idag har Binks och jag varit på Ystad BK, och tävlat hkl spår! Med den äran, tycker jag!

Start m platsen, som gav full pott.
Sedan spår – och hans livs första spårupptag i skarpt läge. Han gick mkt tveksamt ut, och såg ut att undra vad han förväntades leta efter… Vilket klarnade i samma stund som han trillade över spåret!
Det gick sedan en aningens trögt de första 100m – kanske beroende på fåren som kom springandes bakom ett staket, för att kolla in vem som travar omkring på deras äng… Superbra träning, det där – och när jag glatt hejade på Binks, så kom vi förbi och så iväg på riktigt! Därefter klockade han in hela spåret, inkl vinklar och alla pinnar! Max 1-3m efter vinkel blev det tvärnit, och så på spåret igen! #flinar glatt fortfarande#
7 på upptaget, 10 på spåret.
Sedan uppletande, där han chockar matte, genom att sprätta iväg i härlig galopp ut i vänster hörna, där vinkla höger och så koll i höger hörna också. (..synd att han inte tog föremålen som låg där bara…)
På skick 3 hittade han ett nära, och sedan blev det ju helt onödigt att gå ut på djupet ifall grejerna ligger nära… Han hittade iaf ett till, lite längre ut. Poäng 5,75.
Efter lunch blev det lydnaden, och den blev lite av en besvikelse. Inser att vi tränat alldeles för lite med kommendering och domar-störning. Dessutom var matte nervös, så allt var bara konstigt då.
Noll på Tungen – helt ok.
Noll på Skall – trögt igång, och dessutom ett par extra skall de sista sekunderna på avslutande Tyst… Kanske ska träna det också nångång då?
Resten mellan 5-8p, och min känsla var att vi inte var riktigt rätt idag. Jag var nervös, åh vad jag är dum som blir så nervös, så det drabbar min fine hund!
Men ok – då tävlingstränar vi lite mer då!

Duktige superpudeln presterade absolut godkänt, och jag är så nöjd med hans insats idag!
Mindre nöjd med min egen…
Totalpoäng 449p, godkänd hkl och plac 3 av 8 startande! Inte så illa pinkat på en debut!

Godkänd hkl Ystad 2014

Det här inlägget postades i Dagbok. Bokmärk permalänken.

Kommentera

