Lite bättre..

Jag och Binks var iväg till klubben igår, och tränade framåtsändande. Han är lite rolig, för han verkar segare och springer inte iväg lika rappt, när jag har belöning framme vid gruppen. Igår tog jag bort sticket, och vips så gick han mer målmedvetet och rakare hela vägen. Samtidigt så tvekar jag på att ta bort sticket alltid, för då tror jag att han börjar slarva med brytpunkten.

Och friaföljet gick betydligt bättre, inga överraskande lägganden under marsch igår. Jag får prata med honom ganska mycket, men det kommer vi kunna skära ner allteftersom. Lång rak inkallning gick fint, och gången efter med Ställande – lika bra!

På agilityträningen i tisdags byggde vi upp en blåbärsbana på 15 hinder. Det var så roligt att se att Nash börjar greppa det hela.

Film finns här:

Det här inlägget postades i Dagbok. Bokmärk permalänken.

Kommentera

