Om att följa planen..

Nä, idag blev agilityträningen m Binks en besvikelse, troligast pga att matte tänker ut en sak, och gör en annan. Eller rättare sagt – gör allt på en gång.. Att jag inte lär mig nångång!
Tanken var hemläxa fr Åsa, men vi hade ingen bana, så jag plockade lite fr annan skiss – och vips så tränar vi nåt helt annat.
Dessutom fanns det en LÖPTIK på träningen, och Binks hade lagt huvudet på hatthyllan långt innan första start.
Nåja, jag fortsatte inte med oändliga försök iallafall!

Körde lite RC på balansen med Nash istället, och med ett par bumpers så blir det rätt HVERGANG! Dock, även Nash märkte den förtrollande doften – och jag fick påminna även honom ett par gånger…suck..dessa hanar!

Gorm fick inte köra någon agility alls med sin halta handled, så det blev lite frittfölj med stå,sitt,ligg under march. Å vändningar på stället, sidoförflyttningar och kryp både framåt&bakåt! Han jobbade jättebra, och fick en boll till belöning. Inte kastad, utan direkt av mig – men han springer ut och såklart, en ny vrickning… Någon sa att det kan vara artros, och det kan det ju. Han äter redan Glucosamin, vad mer kan jag göra?

Det här inlägget postades i Dagbok. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Om att följa planen..

  1. Åsa skriver:

    Låter som en dag då man egentligen vill börja om den från början 🙂

    • pebblesse skriver:

      Ja, minst… Eftersom jag inte var med i matchen, så förstår jag inte hur jag tänkte där…hur kunde jag begära att Binks skulle vara det då, och speciellt med en löptik på plan…
      Nej Gunilla, gör om, gör rätt!

Kommentera

