Äntligen Spårträning!

Åh, så otroligt flitig jag känner mig- efter några timmars spårträning i ett regnigt och blött Saxtorp!
400m + upptag till Gorm, som gjorde ett snyyyggt framspår för en gångs skull – men vänder när jag berömmer??? .. Sedan var det bara att hänga på i linan resten av spåret!
5-600m spår + upptag till Binks, som Catha lade ut. Märks att det var länge sedan vi spårade, för han kändes lite osäker och kontrollerade ofta lite extra. Klockrent framspår i upptaget, dock i promenadtakt, vilket känns ok när jag tänker efter.
Dagens svåraste spår fick Nash. Riktigt krullspår, ca 2,5tim gammalt, inkl spetsvinkel och stigövergång. Dessutom hade jag ju kommit lite väl nära Gorms spår, om inte t.o.m. korsat dem… Så ett tag hade Nash svårt att reda ut begreppen där, men löste det fint efter att jag släppte linan!

Hemma igen, så inser jag att ett nytt regnställ är av största nöd! Både jag och hundarna ser ut som dränkta katter! 

Nu blir det soffmys! 

 

Det här inlägget postades i Dagbok. Bokmärk permalänken.

Kommentera

