Tävlingstider!

I lördags så var jag&Binks på Lomma BK, och tävlade i agility. Det blev 10fel plus tidsfel i ag.klassen, vilket troligen berodde på att jag inte var tillräckligt fokuserad. Sedan 0fel i hoppklassen, men där räckte inte tiden till nån pinne.

I söndags så var jag&Gorm på Söderåsens BK och tävlade (nåja, vi kom till start iaf..) hkl spår. Favoritstartnr 2 – men tyvärr bakspår, vilket börjar bli mer en regel än undantag… Sedan hittade vi 2 pinnar, innan vi hörde träningskompisen som berömde sin hund på spåret bredvid… och plötsligt så började vårt spår gå ditåt??? Inga fler pinnar hittades, utan vi kom ut snyggt vid spårläggaren… Kollade in resultatet i efterhand, och av 5 i lkl, och 5 i hkl – så blev det inga uppflyttade, och bara en i vardera klassen som klarade spåret, och sedan ett godkänt resultat. Säger kanske något om terräng och väder?

Idag har jag&Binks varit i SmålandsStenar  och gjort nytt försök i agility. Trots uppstigning före tuppen, så kunde jag ändå fokusera bättre och i hoppklassen så var det bra nära en pinne. Men se, där glömde virrpannan den där viktiga halvhalten i slalomingången, och vips så gick Binks förbi en pinne. 5fel och en sjundeplats (vilket gav ett presentkort på hundmassage, som Binks sedan fick utnyttja innan vi åkte hem!! Bra där!)

I agilityklassen så höll jag på att glömma ett hopphinder, efter att Binks NÄSTAN gått ur slalomet. Slalomet kunde jag rädda upp, och hindret togs också – och se på fanken, det blev 0fel, en andra placering och vår första (svenska) agilitypinne i klass 2!

Nash var med, och sååå duktig han har börjat att bli på att vara passiv bredvid planen! Det var bara precis när jag&Binks sprang våra lopp, annars var han både tyst&still! Nashs kullbror Nico var också med sin matte Malin, och det var ju tvunget med en liten träff! Väldigt lika, Nash är ngt större och grövre bara! Så kul att ses!

Nu är det snart dags för Klubbtävling på Labk, som vår spårgrupp håller i. Ska se ifall inte Binks kan få gå ett pass hkl lydnad, bara för att se…

Ag2 Smålandstenar

Det här inlägget postades i Dagbok. Bokmärk permalänken.

Kommentera

