Gåsahoppet för första gången!

En trevlig tävling m mysig stämning, trots storlek! Bra jobbat Oxie BK! Dock är det lite tinnitus-varning i Nils Holgersson hallen.

Fredag: Sena starter för klass 2, beräknad start 1730 & 1900… Började med Agilityklassen, där jag missade att peka på uppfarts KF på bommen, och vips tog Binks ett jättehopp upp. Plus att jag gjorde ett dumt bakombyte på Aet, som Binks blev osäker P, och gjorde en snurr på uppfarten. Därav 10 fel. I hoppklassen flöt emellertid allt precis som det skulle. Märks att vi har tränat mkt handling i vinter, och byten och svängar sitter oftast exakt där de ska. Dvs om JAG gör vad jag ska…haha! VINST OCH PINNE I HOPPKLASSEN!

Lördag: Tidiga starter för klass 2, så man hann precis sluta ögonen innan det var dags att gå upp igen… Åter start m agilityklassen, där jag beslutat mig för att utmana mig själv, och sätta japanen på hinder 8. Någon gång måste vara den första på tävling, och vad är det för vits att träna alla fina byten, om man inte använder dem sedan? Och vi satte den verkligen, Binks gjorde sin tajtaste S någonsin, och vi var så j—a samspelta! Synd bara att matte varit så fokuserad på hinder 8, att hon sedan glömde resten av banan, och visade fel håll på ett hinder.. Disk, och det var INTE Binks fel…. I hoppklassen så skulle jag sedan minsann inte missa något hinder, och vi öste på ganska så bra… tills nästsista hindret, där Binks dyker upp på min vänstra sida, när han borde varit på min högra… Troligen jag som viftade okontrollerat med armarna, för Binks är verkligen skitduktig och gör exakt vad jag visar… Disk igen, alltså.

Totalt är jag mycket nöjd och glad över våra lopp. Dels att Binks har fått bättre självförtroende och därmed ökat farten. Dels att vi har en underbar vi-känsla på plan! Och såklart väldigt nöjd över att vinterns handlingträning verkligen gett resultat!
Nästa helg är det Lomma – då kör vi igen!!

Det här inlägget postades i Dagbok. Bokmärk permalänken.

Kommentera

