Hkl spår!

Nej, inte Binks. Lite väl tidigt för honom, så jag passade på att anmäla Gorm till Simrishamns urmysiga spårtävling. Spikrakt ut på upptaget, och så 90graders vinkel – bakspår.. Okej, jag köper det – det är mer regel än undantag, när det gäller Gorm. Sedan fint fokus hela spåret igenom, och med oss fick vi 6+1 pinnar. Riktigt bra spårarbete!

Sedan uppletande, och då gör Gorm – en Gorm. De som känner honom, vet att det innebär ut och hämta in en grej och på nästa skick, så bara måste han SKITA! Aldrig på träning, enbart på tävling. Och inte kunde han göra det på de 3 rastrundor som jag ändå hann med innan uppletandet…

I lydnaden så var det ömsom vin – läs han driver med mig – och ömsom vatten… Dvs plats, kryp, skall och hoppet gjorde han så som det brukar och ska se ut. Tungapporten kasade i munnen och då tappade han den, på sin egen tass… Gorm, vi HAR tränat rätt grepp på tungen, och även hålla kvar – så det var inte okej.

Fria följet flöt han ut ur position flera gånger – inte ok.

I Framåtsändandet så han glömt bort brytpunkten, och fortsatte glatt att galoppera förbi gruppen, men det balanserade han upp genom att enbart trava på nästa skick… Det var här jag insåg att han drev med mig!

summa kardemumma – ännu ett godkänt hkl spår, och en nöjd kelpie som snarkar i biabädden! Och, när jag tänker efter, så är det sistnämnda egentligen meningen med dagens övning.  Och ska vi anmäla oss igen, så inte är det spåret vi behöver träna på tills dess…

Det här inlägget postades i Dagbok. Bokmärk permalänken.

Kommentera

