Pinne i ag2!

Jadå, det tar sig med samarbetet och flytet i agilityn! Skit vore det väl annars, så mycket som vi tränar nu! Vi var i Vallenbaek i Danmark igår – en trevlig tävling m glad stämning rakt igenom! Jag och Binks började lite halvdant, och blev sedan bara bättre.. Resultat blev 5fel, disk, pinne och 0fel men en sekund fr en andra pinne. Nu vet jag inte ifall dansk pinne räknas i Sverige, men det spelar ingen roll för vi är ändå inte redo att gå upp i klass 3 på ett tag.

Lördagen gick åt till att tapetsera om fondväggen i sovrummet, och nu är det riktigt fräscht där!

Idag har det blivit Framåtträning för Gorm och Binks. Gorm var riktigt grym, och frågan är ifall jag skall träna det momentet mer innan tävlingen..

Binks framåtsändande börjar oxå bli riktigt bra. Bra fart till gruppen, kanon brytpunkt och snyggt och rakt sakta. Nu jobbar vi på att få till balansen mellan att gå sakta med fokus framåt, och samtidigt ändå till en raketinkallning… Och ändå så får man inte använda sig av piruetter i saktagåendet… Knepigt, men vi tränar på – och jag är väldigt nöjd med de framsteg som min lille kämpe gör.

Nash hängde oxå med till klubben, och fick träna på att vara lös och INTE springa runt utan hämningar för det. Finns ett fint ord för det – kontaktträning…. Jag antar att mister galenpelle är inne i någon hormonfas just nu, för vi har våra diskussioner, han och jag. Ja, ni vet ”jag ska bara..” versus  ”nä, det ska du inte..” diskussionen… Dessutom har Binks och Nash fått förnyad inspiration nånstans ifrån, till sin juck-tango…

Det här inlägget postades i Dagbok. Bokmärk permalänken.

Kommentera

