Uppletande..

..blev det idag för Gorm och Binks… Och Nash, fast i hans fall så hämtas inget in, utan han öser på för fullt, snor som en galen råtta i rutan för att hitta grejen. När den är hittad, så lyfter han på huvudet och tittar på mig. Och säger ”här är den, tar du den själv?” Och så rusar han vidare! Kul är det iaf, tycker han.

Binks överraskade mig med att enkelt och i full fart plocka in 4 föremål, utan tveksamheter! Lite tugg på den första leksaken (med pip i, så memo till mig själv INGA PIPISAR I UPPLETANDET!).  Resten blev utan tugg och med fina avlämnanden! Så himla urduktig pudel!

För Gorm så var eg dagens övning lite för enkel, men det var ju ett tag sedan så då hämtar vi honom därifrån då! 3raka, snygga sök, snabba upplock och snabbt in igen. Älskade Gormseman!

Igår fick Nash prova blodspår för första gången. Jätteintressant m blod, men svårt med leråker! Hmm, ska kanske lägga ett lättare nästa gång?

Det här inlägget postades i Dagbok. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Uppletande..

  1. Erika skriver:

    Uppletande is da tjitt :-)! Vippes superfavorit! Dock klarar inte Herr Pudel heller pipisar där – han blir superupphetsad och det blir sååå svårt att komma in. Jag ser alltid till att ha åtminstone något föremål som går att kampa med – det är favoriten.

    • pebblesse skriver:

      Jag har en rad hundar bakom, som tyckt att uppletande är sådär roligt. (Inte flatten förståss..där förstod jag inte varför folk tyckte att det var svårt… ) med Puh fick jag lösa det med julaftons-uppletande. Med Gorm så har det precis börjat lösa sig, så när Binks går ut och gör ett glatt upplet på 4 föremål, utan att blinka – så blir jag såååå glad!
      Nu ska jag bara få med glädjen till uppletande – även utan synretning…

  2. Erika skriver:

    Men det låter som att du kommit långt med Binks *tummen upp* . Visst är det bara fyra föremål i högre? Men ett tävlingsmässigt uppletande har ju hur som helst en hel del svårigheter (Vippe kör ju bara som aktivering så han har inte lärt sig att springa i raka skick). Har varit åskådare på en del brukstävlingar just på uppletandet och det är väldigt olika vilken nivå hundarna ligger på!

Kommentera

