Första ridhus-agilityn!

Rena energi- & glädjeboosten på agility-träningen idag! En fartig bana m lite byten och några fällor. Å så slalomträning vid sidan om.
Nash fick springa ett par rundor m högerhandling, och ett par m vänsterhandling. Fick in ett par framförbyten efter tunnel oxå! Han är så rolig att träna – kör så det ryker i alla lägen!
Binks var igen toppladdad 🙂 – och jag fick ta om ett par sträckor..för att jag inte hann med! De stora plusen idag, kom på slalomträningen – där han slutförde flera slalom självständigt. Både att jag kunde gå utåt från honom, och att jag kunde stanna i starten! Däremot så fick vi flera felaktiga ingångar, när det var svår ingång. Ibland berodde det på mig. Jag stod i vägen, eller för långt ifrån. Känns som det är dags att ta tag i den biten. Nån som har bra övningar? Eller det är bara att skicka, skicka och skicka – och belöna när det blir rätt? ..Binks blir lite frustrerad när han inte förstår…

Det här inlägget postades i Dagbok. Bokmärk permalänken.

Kommentera

