Jag älskar min flock!

Tänk så mycket hundarna har gett mig genom åren! Träning och tävling, javisst – men framförallt den kärlek och samhörighet som en flock innebär.  Att kämpa ihop, i nöd och lust – svetsar ihop oss till en helhet!

Jag är den förste i vår släkt som fick hund-ådran. Det fanns ingen som förstod vad jag sysslade med när jag skaffade först en hund och tävlade med! Jo, såklart när jag var tonåring så var det jättebra att jag hade en fritidssysselsättning, men sedan…

Framförallt när barnen kom – då fick jag höra att jag var okvinnlig som inte bara tränade lydnad en kväll i veckan, utan även sök en heldag per helg! Jag tog ju LEDIGT från hemmet!! Hur kan en MAMMA göra så? Det var ju synd om Janne som då blev fast hemma med barnen… Och när jag numera inte har bara en, utan TRE hundar – så himlas det ännu mer m ögonen. Jag lever ett hundliv, med allt vad det innebär. Rastning, tidiga mornar, stinkande hundmat i frys och kyl. Men också alltid lyckligt bemötande varje gång jag kommer in genom dörren. Alltid en päls att burra in sig i. Alltid kloka ögon som FÖRSTÅR –  oavsett hur jag känner mig. Och – så otroligt mycket kärlek som ständigt strömmar mot mig! I nöd och lust!

Tänk om folk kunde förstå, hur mkt hundarna är en del av mitt liv. Att mitt liv bara skulle vara ett halvt liv utan dem!

Det här inlägget postades i Dagbok. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Jag älskar min flock!

  1. Erika skriver:

    Det är det som är så fantastiskt med hundar, att de är så fina vänner som ställer upp i vått och torrt. Som bara-vara-kompisar, som träningskompisar, som glädjespridare .

    Även mina mer hundskeptiska vänner har faktiskt mjuknat i sin syn på det där med hundar med åren och har börjat förstå att även om de själva inte längtar efter ett liv med hundar så kan det bereda andra mycket glädje. We’re making progress :-)!

Kommentera

