Spår!

Härliga Vedema! Spelar ingen roll att det regnade, det var lika fint att komma dit ändå!

Binks fick fortsätta träna på att bli säkrare i vinklarna, och det är tydligt att han blivit lite osäker på vad jag vill. Han tog inte för sig riktigt lika mycket i spåret, däremot börjar han fixa vinklarna allt säkrare. Det var delade känslor efter första spåret. Sedan hade jag och Anna Sandström en lång diskussion om hur jag ska gå vidare, där jag fick lite bakläxa! Så klart var jag tvungen att lägga ett spår till, till Binks då. Den här gången lade jag till mycket mer muntlig kommunikation, och det tog Binks till sig ordentligt! Han växte synligt, och fick helt annat drag! Sååå bra att ha kunniga vänner med sig, som säger till när man gör fel! Tack Anna!

Anna lade ut spåret till Gorm. Inte alltför långt eller svårt, men däremot lite mer krav på Gorms spårarbete istället. Något kortare lina, och inte släppa av Gorm fr spåret, utan begära att han jobbar färdigt, innan han kopplar av nosen. Och jodå, Gorm blev ganska trött i huvudet efter det korta spåret! Och vilken härlig känsla jag fick med mig efteråt! Gött!

Nash fick ca 200m U-spår, med en böj i första vinkeln, och så 90graders i andra. Han löste båda väldigt bra. Han har hög motivation och intensitet i arbetet, men lite för brått. Nästa gång måste han få längre liggtid. I övrigt ett gott arbete av en valp, fram till ett blåbärsris som blev för svårt för honom. Noterade också att han hellre går runt en rishög, än över den. Efteråt fick det bli en del kottletning, även i rishögar!

Jag kom hem med 3 nöjda och belåtna hundar idag! Känns fint!

Det här inlägget postades i Dagbok. Bokmärk permalänken.

Kommentera

