Ensam-träning

Så har vi påbörjat ensamhetsträningen. Eller ja, jag har iaf gått ut i garaget i 5 min, varefter jag hittar en mindre sjö bredvid vattenskålen. Såklart är Nash genomvåt på frambenen och i bröstpälsen, och jag har ju sett hur han gräver i vattenskålen i trädgården… Så det var inte så svårt att räkna ut vad som hade hänt… Även om jag inte följde de övertygande bevisen i form av vattenspår rakt till liten svart! Jaja, är det inte värre så må det vara hänt!

Idag var jag i garaget i 20min, och det blev ingen sjö inomhus för det! Däremot var jag tvungen att gå upp på ovanvåningen ett tag, och då blev det lite skönsång, ackompanjerat av galler-skrammel!

Pigg och galen spets är det minsta man kan kalla liten svart! Toe-slasher är ett annat bra namn, och försöker du gömma fötterna i strumpor el skor, så går det precis lika bra ändå. Eller så hänger han i byxbenen.

Binks har också kommit på att han nog är rätt kul ändå, och minst en gång om dagen, så är det pudel-spets-rejs i trädgården. Lätt varvat med nerbrottning av kaxig valp, som sker väldigt enligt reglerna. Vågar mig på ett uttalande om att Binks har vuxit mentalt de här 2 veckorna. Han har accepterat ny flockmedlem, och tagit på sig rollen som uppfostrare. För BUSAR, det gör man utomhus. Inomhus uppför man sig! Duktig Binks!

Gorm suckar fortfarande över mattes tilltag, om att utöka flocken. Accepterar Nash, men är inte lycklig över det. Leker definitivt inte med honom, men det är kanske för att han är så liten, så Gorm inte vågar?

Det här inlägget postades i Dagbok. Bokmärk permalänken.

Kommentera

