Bra uppstart på Träningstävling.

Landskrona BK arrangerade i helgen som gick, en inofficiell agility-tävling – med banor i öppen klass. Kluriga sådana, ska tilläggas. Det var bra att ha både Petras och Therezes läxor ringandes i öronen, när jag banvandrade.

Resultatmässigt så var det ingen större deal – 3 disk och en m 10 fel… av 4 starter. Men jag känner mig väldigt nöjd ändå.

Binks var störd över löptiks-doft över hela området, men körde ändå fullt ut. En felaktig tunnelingång pga att jag ropade för sent, innebar disk i ag-klass. I övrigt – kanonflyt rakt igenom. I hoppklass – så dummade jag mig värsta gången nånsin. Binks höll på att ta slalomen alldeles på egen hand, men jag blev osäker och bad honom vänta in mig, varvid han istället kör en fel slalomingång. Kostnad 5 fel, plus lite tid… DUMMA MATTE!!!

Gorm körde värsta rejset i ag-klassen, och skulle gjort nollat lopp, ifall dumma matte bara följt sitt beslut fr banvandringen. Istället går jag till höger om ett hopphinder, vilket innebar fel tunnelingång. I hoppklassen sedan, så var Gorm lite mer dämpad. Efteråt kände jag en stel lårmuskel, om det nu var den. Ändå lyckades vi ta ett hopphinder på fel håll, vilket var ganska klantigt. Det här loppet var det lopp som jag var mindre nöjd med. De andra hade vi jättefint flyt och samspel – både m Binks och Gorm.

Sedan har jag justerat till Binks lite för stora mössa, och nu börjar det bli sommarfrilla!

Våren är här! 004

Det här inlägget postades i Dagbok. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Bra uppstart på Träningstävling.

  1. Erika skriver:

    Ja, det där med agilitybanor och hur man ska lägga upp var man själv ska befinna sig verkar vara väldans klurigt. Och sedan att komma ihåg vad man bestämde sig för – ännu värre :-).

Kommentera

