Nerklippning, del 2

Så kom nästa fas av nerklippning till daggmask. Idag rök bröstpälsen helt och hållet, och kvar blev enbart lite ponny-man i nacken… Jag saknar lite benpäls, och kanske är mössan lite i högsta laget, men som sagt, bättre lite åt gången. Nerklippning, steg 2 002Nerklippning, steg 2 003 Sedan har vi varit hos Camillas Rehab i Höör idag. Binks fick börja, och jag trodde att han var den som var i bäst form av oss tre, men så var det inte riktigt. Hela höger sida är stel och öm, från bog – över revben och magsida – och ut över höger lår. Inget som hänt nu nyligen – troligen som han trillat ner nånstans… Eller blivit kullsprungen av tex en kelpie… *vissel* vem kan det då vara? Binks är ju inget kaxig själv heller ju….  ôô.. Lasern fick jobba ordentligt på Binks högersida, och det var skönt att det fixades, innan det kommer en massa symptom och problem.

Gorm – som jag då trodde var stel och öm – är fortfarande en muskelkoloss, och beröm fick jag för hans fina, glansiga päls. Det värmde ända in i hjärtat när Camilla sa, att det syns sååå tydligt att Gorm är en frisk och lycklig hund, som njuter av livet! ❤ Ett par stela muskler på höger bakben rättades till med lasern, liksom en ömmande framtå – sedan hans elaka matte stämplat honom där… I övrigt, en välmående 8 åring!

Den här gången lade jag även mig själv på Camillas behandlingsbänk, och såg till att få laserbehandling på min axel, som är på god väg att bli Frozen shoulder, efter fallet i trappan i vintras. Dvs för 3 månader sedan… Liiite skällde Camilla på mig, att jag inte gått med det förut – men vadå? Det är ju inget brutet, inte svullet.. och ömmar heller inte… ifall jag håller armen stilla… Laser och liniment blev det, och ett menande ögonkast om att jag borde komma tillbaka om 3-4 veckor, för ny behandling.

Ska kanske göra det.

Å ta Binks med mig. Gorm verkar klara sig utan återbesök… den äldste av oss.

Det här inlägget postades i Dagbok. Bokmärk permalänken.

Kommentera

