Isiga vindar..

I strålande sol, blå himmel – och isiga vindar – for gruppen upp på Klåveröd idag.

Binks fick ett ganska snårigt granskogs-spår. Dagens uppgift för honom var att markera alla pinnarna, och för mig att belöna upp dessa. Det sista inte så svårt, eftersom han blir lycklig över lite korvslantar. Dessutom hittade han lätt samtliga pinnar. Däremot fick vi slarv i flera vinklar, och segt att komma igång igen efter varje pinne. Vilket han kommit ifrån, sedan jag haft leksaker i spåret, som vi lekt och kampat med. Då har han varit mer ‘på’ – medans han ser ut att vilja ha mer korv, när jag belönar med det. Annas funderingar om att sluta belöna pinnarna med korv, och gå över till lekbelöning på dessa – får jag nog fundera över. Sedan vill jag ju inte att han inte känner sig belönad på pinnarna heller…

Till Gorm hade jag bett om att inte få veta var det går – eftersom jag finurlar på att anmäla honom till hkl under våren… ^^ Gorm spårade sketabra – låg nos och stenfokus hela vägen. Problemet här är istället att pinnjäklarna kan matte ta själv… Dvs han nosduttade 2 av 4, och de andra 2 spårade han rakt över, utan att markera alls. Haha, låter ju bra att planera tävling på det???? Gorm har liksom inte tid med uppehåll för pinne och nån fjuttbelöning som korvslantar. Och försöker jag belöna med lek, kel el kamp – så ser han minst sagt oemottaglig ut. Står och tittar på hållet vi ska, och säger ‘är du klar snart?’…

jaja, är det inte det ena, så är det det andra… Skön dag var det iaf! Imorgon ska vi äntligen komma iväg på agilityträning igen. En gång varannan helg – räcker inte det?? Hahaha…..

Det här inlägget postades i Dagbok. Bokmärk permalänken.

Kommentera

