Sista inomhusträningen

En hel timme fick vi ikväll, och jag åkte dit utan att ha någon plan. Ändå blev det faktiskt riktigt bra träning för både Gorm och Binks.

Gorm jobbade ivrigt på att få till korrekt position, och hålla den. Pysselträningen i vinter har gjort nytta även på honom! Sedan blev träning på hopp, fjärren och kryp. Inga större krusiduller där, så då gick jag över till Rutan. Körde med externbelöning, och han gick bättre för vart skick. Helt klart en metod som han gillar!

Binks fick också börja med lite uppvärmande frittfölj, och han är lite i hetaste laget emellanåt. Även hans hopp och kryp gick utan mankemang, så då började jag med fjärren.Sitt till stå funkar bra, men det är inte riktigt befäst. Ligg till sitt vill han envist sätta sig upp m ett framskutt… Och jag vill att han sätter sig rakt upp-bakåt.

Sedan påbörjade jag inkallning m ställande, och det var en bra början! Avslutade m Rutan som inte är riktigt klockren. Bara vart tredje skick gick rakt in på rätt punkt. Hmm…

Känner mig nöjd m dagens träning!

Det här inlägget postades i Dagbok. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Sista inomhusträningen

  1. kennelengine skriver:

    Tänker du gå direkt till trean?

  2. pebblesse skriver:

    Inte förrän vi är klara, och det dröjer… Så det blir ett par tvåor till. Det hinner vi.

Kommentera

