Inomhus-träning

Det är väl konstigt att vissa saker går så fort att ta efter, när andra sagt el gjort nåt?? Som tex att ifall det HÄLLREGNAR – så är det fullt tillåtet att inte tvinga sig till klubben, trots de goda föresatserna…

Så – dagens väder var – grått, grått, grått, regn, regn, regn… mörkt och tråkigt… Jag hade inte ens lust att gå ut – men det ändrade sig när vi väl kom iväg på promenad mot skogen. Gorm och Binks njöt av att vara ute, och sånt smittar! Det tog inte lång tid förrän jag gick och kollade efter fågelliv och rådjur, jag med!

Men.. jag har iaf börjat att införa Kryp-träning – på gräset framför vårt hus – före VARJE promenad. Nä inte med Gorm, för om det är något moment han behöver träna på – så är det iaf inte Kryp. Det är Binks som har en tendens till att slarva – speciellt i starten, och speciellt i blött gräs. Och eftersom han är så nällad på promenad, så kör vi Kryp – innan han får koppel på. På varenda promenad!! – och oj vad han börjar bli kryp-villig… Fast jag får kanske ta och sätta ut en spegel… för jag tycker att det går lite väl fort ibland…

Sedan blev det Vittringsträning inomhus – och nu spelar det ingen roll hur många, el få Fel-pinnar jag lägger ut – Binks letar upp rätt varenda gång. Och oavsett hur tätt el glest jag lägger dem. Han är jätteduktig!!

Gorm satt i dörröppningen och sa – Jag kan, jag kan!!! Så när Binks hade gjort rätt 6ggr, så bytte jag hund – och nej, Gorm kunde inte… Eller så är han så smart så han inser, att man bara får korvslantar när man tränar, och ifall man kan allt, så blir det varken träning el korvslant…. Eller så var situationen helt ny? Han har aldrig gjort Vittringen inomhus…

Intressant tankenöt för herr Gorm i vinter!! (är jag knäpp som får inspiration av att Gorm tog fel pinne?? Jag får så många roliga övningar i huvudet, som han ska få testa i vinter… fniss)

Det här inlägget postades i Dagbok. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Inomhus-träning

  1. Anna med flock skriver:

    :0)

    Tror jag ligger på plus hos Binks nu!
    Kul att vittringen lossnat. Kryp – jadu, inte lätt i vilket fall, och extra svårt när man har liten, pälsad hund att se hur tekniken är! Kanske lånar din idé att alltid krypträna före promenad. Fast bara före promenad i fint väder… *s*

    • pebblesse skriver:

      Fast var då noga med Vilda… med ivrigheten och villigheten, kommer slarvet… Jag har ju en tendens till att trycka mina hundar (hur jag än gör) så hos mig funkar detta bra, och upplyftande. Du däremot har jobbat en del för att få Vilda samlad i krypet – och det kan ju motverkas av promenad-belöningen….

Kommentera

