Något svalare idag = spårdax!

Åkte ut till Saxtorpsskogen – och åh vad det är härligt i skogen nu!!
Tyvärr en hel massa spindelnät mellan trädgrenarna – men det är så friskt i luften!
Lyckades få med en klubbkompis dit ut, så vi lade spår till varandras hundar.

Till Binks ville jag prova att lägga tätt mellan godisburkarna – för att få upp hans vidare-drag efter varje stopp.
Och jadå – det funkade FINT!! Ett par gånger till ska jag göra såhär – det blir kanon!

Till Gorm så lade jag själv ut ett knixigt spår och eftersom kompisens spår blev i struligaste laget – så fick hennes schäfer ta det.
Dock var det lite väl svårt för schäfern som ändå löste det så himla bra! En del grejer blev kvar i skogen – så då tänkte jag att det blir en härlig utmaning för Gorm – att lyckas ta ett spår där en annan hund gått före honom. En utmaning blev det, och Gormse-mannen fick minsann slita bra! Han hade liiite svårt att förstå varför han skulle följa ett äldre spår, när det fanns ett helfärskt!! Mohaha… usch vad snäll jag inte är…. ^^
Han löste inte hela, men bitvis så gick det riktigt bra!

Tyvärr blev det inga foton på Gorm idag – men det blev det däremot på Binks!

Det här inlägget postades i Dagbok. Bokmärk permalänken.

Kommentera

