Badgalen pudel!!

Och inte kan jag väl hålla honom från att få bada när det är varmt ute? Inte när det är jag som bestämt att han ska ha fullpäls, det är ju mitt beslut.
Det hade varit alldeles för synd om Binks då.

De andra somrarna så har han badat, när jag lyft i och ur honom ur vår 1,20 höga plaskpool. Men nu är ju Binks en smart pudel, och han har ögon att se med – och han har inte missat hur vi tvåbenta kommer i.
Plötsligt gjorde han slag i saken – och klättrade upp. Lite vingligt är det, för stegen står inte 100% stadigt – men är man envis och vet vad man vill, så är det inget som hindrar.
När han fått simträna i 10min så lyfte jag ur honom igen – men det tog bara några sekunder innan han var uppe på stegens översta igen.

Så nej, det kan inte stå någon stege i poolen, när vi inte är därute. Han har nämligen inte lärt sig att ta sig ur poolen på samma vis.

Det här inlägget postades i Dagbok. Bokmärk permalänken.

Kommentera

