Åh nej, inte nu igen….

Så nära, så nära….
Tävlat m Gorm i agility, nere på Ystad BK. Varmt och klibbigt, men han gick betydligt bättre än på träningen i onsdags.

I Ag.klassen så diskade sig väldigt många, och jag tänkte att nu har vi chansen, för jag kände nånstans inuti, att den här banan fixar vi.
Gorm gick jättebra, följde mina direktiv och jobbade bra – ända tills i mitten på slalomet. Då satte han sig och sket – MITT I SLALOMET!
Och då hade vi 2 fjuttiga hopphinder kvar efter slalomet – och vi var felfria fram dit…
Pinsamt – men framförallt så urbota dumt!! Han VAR ju rastad innan vi gick in!

Hoppklassen var lättsprungen med små knepigheter lite här och var istället. Här började det m 2 hopphinder, och så slalomet – men jag tänkte att han inte borde ha nåt kvar att bajsa.
Han påbörjade slalomet i normalt fart, men blev alltmer låg och osäker – men löste det rätt iaf, och så fick vi fart igen.
Förutom en liten stöd-tass på långhoppet – så var vi felfria även här.

Men det är klart att jag nu undrar: Är det jag som pressar honom i slalomet, så att han gör avledande manöver? Hoppklassens slalom fick mig att fundera ditåt iaf.
Efteråt gick jag ut och körde ett träningsslalom – och DET gick finfint!

Nästa tävling är Bjuvscupen, och då ska båda hundarna tävla!!

Det här inlägget postades i Dagbok. Bokmärk permalänken.

Kommentera

