Olja i pälsen

Nu har Binks haft olivolja i pälsen i över en vecka – och idag badades han om med K9.
Pälsen blev ljuvligt mjuk, och den har definitivt blivit mättad – vilket jag tyckt att den inte varit förut. Utan snarare lite för torr/fnöskig.

Nytt rak-skär ska inhandlas imorgon, så han är inte rakad på baken&benen – men jag passade ändå på att sätta upp topknot, och få en känsla för vad som behövs göras.
Fortfarande är pomsen alldeles för platta såklart, och så har jag insett att jag fegade med att raka hur långt ner som helst på benen. Dvs ben-bollarna är för höga, men – det är ju alltid lättare att raka bort, än att klistra dit…

Jag bara älskar hans välmusklade bak: (tar ett nytt när jag rakat honom)

Det här inlägget postades i Dagbok. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Olja i pälsen

  1. Helén & Nisse skriver:

    Vilket jobb du lägger ner på päls, är full av beundran har nog med att underhålla huvet på 1 hund 😉

    • pebblesse skriver:

      å andra sidan så kan man tänka på annat när man borstar päls… vilket inte blir så bra när man underhåller huvudena…
      En kul utmaning tycker jag om det här med pälsvård och utställning.. Gillar att lära mig nytt, trampa lite nya marker. Det har blivit mer agility oxå.

      Alltid kul att få kommentarer! ^^

Kommentera

