Nollat hopp-lopp!

Idag har vi varit i Simrishamn, och tävlat agility. Jag är mycket nöjd efter dagen, trots lite skiftande resultat.

Binks
agilityklass – 10 fel (mina) plus lite tidsfel pga lååångsam bom och vipp. Men oj vad duktig han är – och fort går det. Det första hinderfelet, var att jag glömde säga Genom – och dessutom fortsatte jag ju … så då trodde han att det var fel, och vände i ingången. Det andra var att jag inte visade tydligt nog på ett hinder, och så gick han bredvid.
hoppklass – diskade pga att han började satsa på tunneln, innan vi var klara – och eftersom han inte hann iväg förbi nästa pinne, så tog jag in honom i slalomet där han var. I övrigt felfri – och snabb.

Gorm
agilityklass – diskade pga lycklig jycke… ^^. Eller rättade sagt, han körde ”I can FLYYYY” över vippen, och då kom han så långt fram att min visning till lången därefter, missades, och så sprang han utanför. Och då såg han väl att jag inte var riktigt nöjd, så då tog han lången – på fel håll… ”gör väl inget, matte – titta, jag fixar den nu stället”… Härliga knäpphund!!
hoppklass – noll fel, och åter en lycklig jycke – jag är så glad att han har tänt!! ^^ Vi fick till bra flyt, och samarbete – missade pinne med bara några ynka tiondelar!

Vi kommer definitivt igen!!

Imorgon är det klubbtävling – och då kör vi så det ryker igen!

Det här inlägget postades i Dagbok. Bokmärk permalänken.

Kommentera

