Den ständige tvåan…

Så har jag och Binks varit i Ballerup – och det gick fort!
En snabb domare – tyckte att det plötsligt bara var 10 min tills vi skulle in.

Ende hanen i ökl, och vi fick Excellent och CK.
Sedan stod det mellan unghanen och Binks, och då vann unghanen – vilket jag inte riktigt förstod varför.
Binks hade mer attityd och rörde sig mycket snyggare.

Så – vi blev 2 bästa hane, och fick reserv-cert&reserv-CACIB.

Såhär snygg var fine Binksen:

Och direkt när jag kom hem, så klippte jag om honom till continental. Nu behöver bröstpälsen bli större, och likadant pomsen – sedan är vi klara för utställning igen. Nu står han inte uppställd, och är dessutom trött efter dagen, men såhär blev det:

Det här inlägget postades i Dagbok. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Den ständige tvåan…

  1. Som den skönhet han är klär han i vilken frisyr som helst! Och det är stora ord för jag gillar verkligen inte ”pomsar”.

    • pebblesse skriver:

      Tack Kersti!! Både jag och Binks trivs förträffligt m den nya frillan – vi känner oss lika coola båda två!!
      Det är lite som behöver rättas till ännu – men jag klipper hellre lite för lite i första omgången, än för mycket…

Kommentera

