Årets första agility-träning

.. och han däruppe begrep redan igår, att det var ju helt fel att slänga snö på skåningarna, så idag bidde det lite nya fräknar i vårsolen!
(el så berodde de illröda kinderna på att matte fick springa fort idag??)

Två banor hade vi som träning idag. En ‘fart’-bana m enbart tunnlar & hinder – och en bana m svårare handling och både slalom och gunga…

Gorm fick börja på den svårare banan… och det var inte så värst smart av mig..
Han gasade på ifrån starten, och slutade lyssna på mig efter sådär 4e hindret… speciellt som jag ville STYRA en massa… istället visade han mig så lätt det hade gått, ifall han fick välja väg… suuuck!
Bra var iaf – kontaktfälten på gungan, och slalomet där han körde järnet!
På fart-banan blev vi plötsligt ett team, och gapade jag bara högt nog, så fixade han bortre ingången på tunnlarna oxå!

Binks fick börja på fart-banan, och fy shit vad kul han tyckte att det var!
Märkte att när det blev lite längre mellan något hinder, så hann jag inte till rätt position – och då stod Binks sådär 2cm från mig och frågade ”vilket hinder? Säg, säg!! kom igen då, matte”.
Inne på den svårare banan, så märktes min och Binks icke-träning… Dels har vippen plötsligt blivit lite obehaglig, och dels så har han glömt bort slalomet… Och det var svårt att få till vettig handling till honom, på en kombination av 3 hinder – som stod snett efter varandra. Första var ‘runt+inhopp’, nästa ‘raktpå+hopp’ – och sista åter en ‘runt+inhopp’. SVÅRT!
Bra var att han körde platten helt utan hjälp varje gång, och att han kom ihåg slalomet innan vi åkte hem.

ROLIGT!!!

Det här inlägget postades i Dagbok. Bokmärk permalänken.

Kommentera

