Sök i Djurholmen

Men jösses, kan inte vädret bestämma sig? Snö i förmiddags, och gassande vårsol på eftermiddagen… och SÅKLART körde vi söket i snöblasket…-:)
(och bowlade inomhus när sedan solen smälte snö-resterna…)

Började m Gorm – som jag ville känna av lite – så jag bad gruppen att lägga ut en figge på var sida, och så köra tomt resten.
Gorm jobbade rakt, snyggt och i ett jämnt galopptempo hela sträckan. Kom in fint efter tomslagen, och markerade med fastrulle kanon på båda figgarna – och lät bli fastrullen i övrigt.
Smolket i bägaren var då MATTE!! .. som gick lite för långa steg mellan skicken… Jag ville inte tro det, men snön bevisade var jag hade skickat – och Gorm missade också därför figgen på höger sida. Min första tanke var att HAN slarvat – men nä, jag får nog snällt ta på mig skulden, och inse att jag går för långt.
Mao så har jag fått lite hemläxa att träna på med Gormsemannen – lite tätare skick, och gå max 10steg mellan skicken.

Binks fick markeringsövningar på sittande figgar. Japp nu sänker vi figgarna, efter att han markerat fint på stående – nu ska figgar oavsett nivå markeras.
En för-övning gjorde att han visste vad som förväntades – och han skallade fint&regelbundet utan att tveka på samtliga skick idag.
Extra plus för att han gick ut fint utan att ha sett pop på medvindssidan – och jobbade tills han hittade. Fin motor i den där lille gule!! ^^
På motvindssidan fick han ingen pop alls – och dessa skicken var klockrena hela sidan lång!

Duktiga hundar – och en matte som behöver skärpa sig lite. Märks att vi inte tävlat sök på länge….

Det här inlägget postades i Dagbok. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Sök i Djurholmen

  1. Anna med flock skriver:

    Men kul att han där uppe kommit på att även södra delen av landet behöver lite snö ibland! :0)
    Skämt åsido, just det där hur tätt slagen ska vara tycker jag är jättesvårt. I Gits bok är det 20 meter på hennes principskiss, men sedan ska man anpassa till terräng. Hmmm. Tio steg låter ändå rätt lite, eller? Var det snårigt där ni var? Eller kör du alltid så tätt? På lillVilda vill jag ju inte skicka tätare än jag måste, hon får ju skubba på bra ändå med småbenen om hon ska hinna på tiderna…
    Bubblans vad duktiga båda är, både din fina elitkille och den lilla röda. Ska bli så roligt att se dem live!

Kommentera

