Strömsnäsbruk

Så var det dags för Jubileumsutställning för bara pudlar – uppe i Strömsnäsbruk.
Jag, Ella, Anna S plus mamma, Annika och Anna J – delade på en stuga – inkl 8 hundar. Himla fin och fräsch stuga, och himla trevligt hade vi!
Synd bara att jag drabbades av en rejäl migrän direkt på lördag morgonen – men man är ju född envis, så visst knatar man upp, och ställer sig att klippa hund för utställning ändå… man är knäpp då!
Tur att Bea var på plats – med sin fina Loka – och kunde rycka in när min migrän blev allt värre, och det började bli varning för att jag skulle rasa ihop. Bea tog Binks och visade honom fint för Bruno Nodalli, med Excellent utan CK som resultat.
Kritik: Nice proportion, excellent head and expression. Dark eyes. Nose lacking a little in pigment. A little short in neck and open shoulder. Excellent chest. Good angulation behind. Good tailset, color and coat. Moves well.

Därmed kunde jag köra tillbaka till stugan ganska tidigt och SOVA!!
Upp igen under kvällen, för att åka in och delta på Jubileumsmiddagen, men jag var nog inte den allra socialaste i gänget.. tror jag…
Jaja, mat måste man ha om man ska bli fri från migrän, och det hjälpte att äta – sedan blev det lite tårtkalas i stugan för Anna J, som fyllde år!
Sedan var det sova igen, som gällde.

Imorse kändes det mycket bättre – ingen migrän.
In till hallen igen, och fluffa på liten gul – och det kändes ganska bra också. Jag ville ställa honom själv idag.
Domare Melanie Harwoods fina kritik på Binks:
Well balanced male, good masculin head & lovely expression. Good ears. Super reach of neck. Good spring of rib. Correct tailset & strong rearquarters. Quite sound coming and going with a lovely outline on the move. Good coat & beautiful presentation.

Speciellt glad är jag för de sista två orden..haha.. NÅGOT måste jag gjort rätt tydligen!

Sedan var det flera timmars väntan, för att slutligen gå in i finalringen, och tävla om SAR-BIS. Vid det laget så var jag ganska trött, och Binks låg och sov på trimbordet…
Domare för söndagens SAR-BIS var Bruno Nodalli, som valde att placera Binks som trea.

Lördagen är mest som en dimma – kommer inte ihåg så mycket från igår. Men jag är ganska så nöjd med att få Excellent (+CK idag) båda dagarna – i den hårda konkurrens som det var! Att komma med en aprikos – och tävla mot idel svarta super-pälsade… och bli tvåa i DEN öppenklassen… det känns inte så fel, alls!
Jag tror att vi får ställa ett tag till!

Det här inlägget postades i Dagbok. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Strömsnäsbruk

  1. Anna med flock skriver:

    Fina ni är!!
    Ännu en gång stort grattis, beundrar ditt tålamod att kombinera päls med brukset något enormt!

Kommentera

