Kan våren vara på väg, tro??

Vilken härlig dag på Klåveröd idag! En lätt bris, blå himmel, sol som plockade fram de första fräknarna och ca 7-9 grader varmt!!
Sååå skön dag!

Binks fick börja med sitt sök idag. 8 skick hade jag planerat, varav det första på halva djupet – eftersom det ändå är nästan en månad sedan vi tränade förra gången.
Stående figgar bakom träd, och så halva poppar som retning. Liten som han är, så såg han inte alla popparna ändå – även om jag lyfte upp honom.
Men det stoppade inte honom för det utan han sprang glatt ut på fullt djup ändå – helt klar över att det är figge som ska hittas – och skällas på.
Idag så direktskallade han på 4st (minst!) av 8 figgar, och jag är jättenöjd med att hans sökarbete, som trots uppehållet var fokuserat och bra.

Eva och jag bytte sedan spår med varandra – och lade ut svåra, kluriga spår åt Occra och Gorm. Det blev både tillbakagångar och virr-varr – och klättringar över stengärden…
Upptaget tog Gorm fint, och vi kom iväg bra i Evas kringelikrok-spår… Han fixade att spåret gick uppe på en hög mur, och vi kom ner på andra sidan – hittade pinnen där – sedan blev det myyyycket knepigt… Gorm jobbade, och jobbade, och jobbade…. gick sedan över till att försöka vinda in spåret, för den där Eva var nog inte speciellt nykter när hon gick ut det… Haha! Gorm blev osäker, och tittade på mig emellanåt – antingen för att få hjälp, el för att kolla ifall jag var missnöjd, tror jag… Men jag lät honom hållas, och berömde honom bara när han fortsatte leta efter spåret… Tills slut hittade han det igen, och vi kunde närma oss slutet. Där gick spåret sedan parallellt med Occras spår som jag hade gått ut, och som de nyligen tagit… och eftersom vinden kom därifrån, så sade Gorm ‘Kom matte, jag har hittat det, här borta…. !’
Tyvärr fick han inte med matte dit, utan hon tvingade honom att gå kvar i det betydligt äldre spåret… och sedär, där kom ju slutpinnen!!

Behöver jag säga att jag har 2 st nanniga vovvar bredvid mig nu???

Det här inlägget postades i Dagbok. Bokmärk permalänken.

Kommentera

