Mer sökträning – med seeeg matte…

Dagens sökpass gick i Vedby, och jag är mkt nöjd m båda hundarnas arbete idag.
Och detta trots att jag fick en liten släng av migrän igårkväll – och den var inte helt borta imorse. Så jag var både dagen-efter-migrän-trött – och hade ont i högra pannan på samma gång. Inte den piggaste Gunillan i skogen, precis…

Gorm – här fortsatte vi efter där vi var förra gången. Dvs vi gick vidare på noggrannhet, och korrekta, raka skick.
Ett snäpp svårare ändå idag – nämligen det skulle vara precis lika spikraka skick, fast att jag skickade flying.
Gorm jobbade hårt, snabbt och fokuserat – han kunde bara inte ha gjort det bättre. Så snyggt!
Dock – alltid är det nåt.. – idag lade jag oxå in fastrulle, och vips så skulle han tvunget upp och trampa runt på figgarna, innan han tog rullen.
Mitt gäng vet om att de får säga till honom, el putta bort – men de gör det inte.
Förut ett tag så gjorde han inte såhär, men nu är det tillbaka. Nästa träning får nog bli fastrulle-träning – UTAN att massera figgarnas ryggar!

Binks – börjar begripa att matte VILL att han ska skälla på tanterna i skogen. 🙂
Han kommer lite snabbare igång, och han håller i lite bättre&längre. 8-10 skall gick fint!
Binks har fått helt klart för sig – var figgarna befinner sig, och drar utåt mot nästa skick – under transporten in till stigen! 🙂

Det här inlägget postades i Dagbok. Bokmärk permalänken.

Kommentera

