Hemma igen..

Hemkommen efter 3 dagars tjänsteresa – där hundarna fick hänga med.
3 dagar är nog max antal dagar – det blir ju ganska mycket bilsittande för dem, även om jag går många promenader med dem.

Kul var det att träffa den käre Viggo igen – han var visst lika ‘glad’ för att se mig… Ett litet lätt humpande överslag där emellanåt – men jisses, det kommer inte ens i närheten av Dunders boa-orms-kram!! :!!!:
Hoppas du iaf fick med dig en massa övningar att syssla med över vintern! Och TACK för att du hängde med och tränade! :dogkiss:

Det var folk på klubben när vi kom, och vi blev väl mötta – och både jag och mina hundar trivs fint på den klubben. Dit åker vi gärna igen och tränar.

Lite kul var det att det dök upp en svart kelpie där – som exteriört var en feminin kopia av Gorm. Och mycket riktigt – de har samma pappa, så det var ju inte så konstigt! (sedan var hon mer undvikande än Gorm, så de var nog inte så lika i mentaliteten)

Gorm körde öset på den planen, och både elitinkallningen, framåtsändandet, krypet och skallet utfördes med helt korrekt attityd och vilja. Eftersom han sedan ville mer – så gick jag över till positionsträning, som var länge sedan jag tränade med honom. Trycket som han hade i sig, gjorde oxå att jag fick rätta honom bakåt flera gånger – så det blev en BRAAA träning med honom. Attityden hade han med sig ända till slutet.

Binks var oxå het på gröten, så han verkade tycka om den klubben! Han fick träna på ligg och stå under marsch, eftersom han just nu tolkar situationen mer än han lyssnar på mina kommandon.
Ett par längre sträckor framförgående och så 3m kryp på blött gräs – båda med små höjande framsteg.
Avslutade med att han fick gå på stegen – tjohooo sa Binks, och så var han över i ett nafs!

jovisstja, vi gick även in och tränade på ag-banan – Binks fick göra deras däck och platt och vipp – för att bli mer säker på även andra hinder än de hemmavid. Fixade platten själv ett par ggr. Däcket satte han framtassarna på först, och blev då osäker eftersom den gungade till, men sedan tog han den bra. Vippen far han i full fart upp till precis gränsen på slutfältet, och så gungar han ner vippen där. Känns inte som om han riktigt förstått vad som händer med vippen..?

Och klubbtävlingen i agility i söndags – tja, 2 starter per hund, där Binks diskade båda, och Gorm sitt ena. Men jag är så nöjd med dem båda två ändå – Gorm lyssnar och går att styra även på längre avstånd, och Binks körde sina första hela banor, och tyckte att det var skitkul!!

Det här inlägget postades i Dagbok. Bokmärk permalänken.

Kommentera

