Foto fr SAR-BIS 2 i Hässleholm

Tack Malin – för ett fint foto på mig och Binksen!

ps. ni ser pudelkammen i bakfickan, va? Rena, rama proffset! HAHA!

Söndagens promenad på sköna Järavallen, inkluderade 2 st spår-upptag för Binksen. En motsträvig Janne kommenderades ut, för att lägga ut spårupptagen, så att Binks kunde se upptags-punkten. När så Janne sedan gått sina 20 steg, och återvänt till stigen, så skickade jag Binks direkt – och idag visste han exakt vad som förväntades. Rakt ut, näsan i backen direkt fr stigen, och så tjoff, 90 graders vinkel på upptagspunkten! Så klockrent!
Nu måste jag fundera hur jag går vidare… Samma m tidsfördröjning?

Det här inlägget postades i Dagbok. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Foto fr SAR-BIS 2 i Hässleholm

  1. Anna med flock skriver:

    Du glömmer väl inte att belöna din man efter utfört arbete? De kan tappa motivationen annars! :0)
    Ja, jag tycker ju att minnesbildsträning är en bra metod och skulle gärna stegra svårighetsnivån så. Ett annat alternativ är att ha hunden i kortkort lina och promenera med den mot spårupptaget, så körde jag med Daisy, men det berodde mest på att jag tränade mycket själv med henne och hade svårt att få till synretning. Men den metoden fungerade också.

  2. Anna med flock skriver:

    Glömde skriva att ni är jättefina!

Kommentera

