Semester och spår, spår, spår…

Nu är jag inne på min sista vecka – tiden bara rinner iväg, och jag tänkte att jag skulle försöka låta bli att PLANERA in något alls under den här veckan. Hur lätt är det inte, att se till att få gjort en massa? Men nä, jag behöver koppla av – så det ska göras, så det så!

Förra veckan var vi på Öland, och Gorm & Binks fick spåra 3 ggr under veckan, eftersom vi har gångväg till finfin gräsäng – där det den här gången inte gick några kreatur! Dessutom var det varken solväder, el badväder – utan helt perfekt hundträningsväder.
Det blåser alltid på Öland, och speciellt på vidsträckta ängar. Ändå gick båda hundarna bra, med tanke på vindstyrka och kortkort gräs, som tidvis var rejält sank. 3 spår på en vecka för Binks, ledde till att jag tror jag har börjat få en känsla för honom i spåret.
Gorm dundrar ju på i kelpiefart, som vanligt – men han har ändå blivit mer noggrann. Och han verkar faktiskt tycka att det är roligare med spår numera!

Idag åkte så jag och Malin till Klåveröd, och lade spår till alla hundarna.
Gorm fick 1000m mattespår, utan större svårigheter. Han knep vinklarna snyggt, letade verkligen upp varenda pinnjäkel, och höll ett kanontempo m fullt fokus hela sträckan. Vilket nöje att gå bakom honom! Kan bara inte låta bli att fundera på att starta honom i hkl i höst….
Binks fick ca 500m som Malin lade ut, och det ser onekligen ut som om han fäster bättre, ju längre spår han får. Dessutom med högre och högre fokus, allteftersom han går spåret. Han fastnar lite i sina belöningar efter pinne-markeringarna (som han gör jättesnyggt) och är trög att komma igång igen. Ska fundera lite hur vi ska jobba vidare.
Annars känns han allt säkrare på sin uppgift, så det blir nog att dra igång lydnaden igen för honom oxå.

(shit nu blev det nog inplanerat lydnadsträning på onsdag kväll ändå…. )

dagsfärska bilder på fina pågar:

Det här inlägget postades i Dagbok. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Semester och spår, spår, spår…

  1. Anna S skriver:

    Fina de är! När är det tävlingsdags med gormse-man då? Han ser laddad ut, tycker jag!

Kommentera

