Engine-träff och Cefeus-läger

Den 2 juli så träffades ett gäng enginare på Österåkers BK – för att träffas, snacka och träna lite. Ca 30 grader varmt var det – så det handlade om LITE träning… Men trevligt var det – både att se alla Binks-släktingar – och få prata pudel&träning!

På kvällen körde jag och Janne sedan vidare norrut, till Mohed för en veckas Cefeusläger. På söndagen så blev det allmän samling, och sedan började vi träna på måndagen. Det blev sök för Gorm och spår för Binks.
Gorm gick bara finfint i en terräng som bara inte finns i Skåne, så på tisdagen så höjde jag ribban lite på honom. Han svarade lika bra då – och vi är både väldigt nöjda för att få ha så kul igen.
Binks fortsätter att gå säkert men lite för sakta – så nu har jag fått lite tips som jag börjat testa av, och det ser ut att funka. Får fortsätta med det hemma över längre tid.

Onsdag morgon får jag så ett mycket oroande telsamtal om att min mor blivit sämre, så hela onsdagen blev en paus. Utom för mig eftersom jag gick och åkte berg&dalbana känslomässigt – allt efter vilka besked som kom.
Till slut så bestämde vi att bli kvar här, och ta dag för dag.

Idag är det torsdag – och Gorm och Binks har fått gå spår – där vi testade ett av tipsen. Det ser ut att ge resultat på båda, så jag tror att jag fortsätter det imorgon.

På kvällarna har det blivit lydnadsträning ute på fältet, och båda två har gått väldigt bra, tycker jag.
Ikväll så ska vi köra in till Söderhamns BK och störningsträna där. Bra med nya klubbar oxå.

Tack till Lina för härligt Engine-träff.
Tack till Pia för lika mysigt läger som alltid, och tack alla för bra träningar.

Det här inlägget postades i Dagbok. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Engine-träff och Cefeus-läger

  1. Lina skriver:

    Jobbigt med din mamma! 😦
    Vad var det för tempo-tips du fick då?
    Du får köra viltspåret först- där ska de gå hyfsat långsamt 😉

  2. Anna S skriver:

    …och tack själv för fantastiska träningsdagar, massor av fina tips och stimulerande hundprat! Gissa om jag kommer att vara med i sökgruppen nästa pudelläger! :0)

  3. Vill bara säga att det va jättekul att träffas hos Lina. Ska bli kul att följa er. Ni e ju så duktiga och vilken klippare du kommer att bli 🙂

Kommentera

