Sommartider..

Jajamensan, sommaren kom minsann i år oxå! Varmt är det, och Gorm och Binks simmar regelbundet i den nya pölen här hemma. Puh får oxå plumsa i ibland, när han flämtar av värmen – och då tar jag mig ett dopp, jag med. Med 44 grader plus på altanen, så blir det många dopp under dagen…

Spårandet har det gått lite sisådär med… fick lite backslash av tävlingen, och så har det varit så himla varmt, att det känns orättvist mot hundarna att kräva en massa.
Sökträningen rullar på lite på halvfart nu under semestertiderna, men vi hänger med när vi kan.
Däremellan så blir det cykelturer lite senare på kvällarna, med Binks och Gorm. Och så massage och stretching därefter.
Igår kväll gick jag ner till hundklubben, och tränade lite agility med de alla 3.
Puh – njaa.. han var trött och ville inte hoppa, och inte gå genom tunneln.. Dessutom blev han ledsen när han märkte att han inte orkade som förut… jag belönade så mycket jag kunde, men nä, vi får nog låta även agilityn vara hädanefter.
Gorm – var tänd, och humpade glatt på mitt ben på vägen till starterna… knäppskalle! Han for runt och var glad, och det mesta blev ganska så rätt. T.o.m slalomet blev helt rätt ett par ggr – han har en tendens till att ‘inte se’ första pinnen…
Binks – sprang mer än han tänkte… och skällde i takt med sitt tänkande… tror han har ärvt en del av sin morsa här… han gör så gott han kan, och jag med – men det är tydligt att vi behöver jobba ihop oss en del… Slalomet gör han med min handhjälp, men han förstår inte vitsen, el varför… Starten har han fått in – står paralyserad så länge jag har fingret upp, och har redan börjat lära sig att sticka så fingret börjar röra sig neråt… haha!

Ikväll så ska vi ta ett tag i lydnaden, tänkte jag. Vi ska ner till BK, och träna platsliggning, med och utan skott.
Med Binks så ska vi jobba mot ny apellstart – och med Gorm så vill jag gärna starta i söket igen… Vi får se!!

Det här inlägget postades i Dagbok. Bokmärk permalänken.

Kommentera

