Hemma fr årets höjdpunkt – Brukspudellägret!

Redan dagarna före så kändes det att en förkylning var på gång, och hur bra blir det då – ifall man ska stå och dirigera nya figgar, i skogen på 50m avstånd, och utan walkie-talkie?
På fredagen kom tröttheten smygandes i ovanligt hög dos, och på lördagen så strejkade stämbanden. På söndagen var rösten helt slut, så det fick bli handtecken på allt.

Förutom det – så var allt precis lika trevligt som varenda år!
Sökgruppen bestod av 3 nybörjarhundar, som aldrig ens testat på sök.
Samt 2 st som tränat sök förut, men som inte tränat på ett bra tag.
Det är alltid spännande att greppa nya hundar, och starta upp, resp utveckla dem från den nivå de är på. Ni var så duktiga allihopa, och jag önskar er alla lycka till framöver m söket allihopa!

Gorm var med – och fick gå 3 sökpass, tors+fre+sön. Så bra han mådde och så glad han var, när han fick gå sök, och dessutom utan någon ömhet någonstans!
Bara det, just den saken, blev jag sååå glad över!
En kväll körde vi oxå lydnad, och efteråt så drog jag igång Gorm – och jösses vad bra han gick!! Nu håller jag tummarna på att det här får fortsätta!

Binks var såklart oxå med – och han fick 3 spår och 2 sök. 2 av spåren var annan spårläggare på, och jag bad dem att sätta max 3 snitslar, för jag håller på att teama ihop mig med honom. Funkade jättebra – han blir allt tydligare och säkrare på vad som ska göras, och jag kan läsa honom allt bättre.
Ena sökpasset var 2 korta hitte-figgar – i en ganska så brötig terräng. Han hittade ut direkt, men hade inte lagt i någon hög växel precis.
Andra sökpasset var på söndagen, och då var han mer på gång – och jag valde att låta honom komma igång m skallmarkering ute på hittad figge – och det funkade jättebra! Han ligger på gränsen att skalla spontant, så det ska bli kul att se hur han utvecklas här.

Puh ska inte behöva knyckla ihop sin stela kropp i någon bil – i längre stunder – så han var kvar hemma, och fick ensamrätt på resten av familjen. Han verkade ha mått som den prins han är!

Jag har lagt in en länk till mina bilder, inne på galleriet! Välkomna att titta!

Det här inlägget postades i Dagbok. Bokmärk permalänken.

Kommentera

