Vad gläds jag då mest åt?

Idag ställdes Binks på SPKs specialutst i Hässleholm.
Den varma lördagen tillbringades med 3 hundar som badade friskt i Saxtorpsdammen – och därefter hem för pälsvård av Binkisen.
(haha – han hade kanske inte simmat så glatt ifall han hade vetat vad som väntade… )

Även söndagen började med solgass och varmt – och vädret höll i sig, ända tills vi var färdiga i Hhlm.
Väldans bra planerat, tycker jag!

Binks fick åter Excellent, och blev sedan placerad 4 – i unghaneklassen. Inget CK.
De övriga var 2 svarta och 1 vit.
Jag vill ju ha CK på honom nu – men som Malin sa, att det är minsann ganska så bra – att en unghund som ställts 5 ggr, och fått 1 pris/Excellent varje gång!

Dessutom klipper jag och ställer själv – så jo, jag är nog ganska så nöjd.

Efter att vi var klara – så passade vi på att träna platsliggning, jag och Malin.
Det gick folk runtomkring både oss och hundarna – och Binks var jätteduktig och låg tyst hela 3min. Sedan hämtade Malin upp Soya, och Binks låg fint kvar ändå i ännu en minut.
Fast huvudet snurrade som på kugghjul förståss… Det var mycket som skulle kollas på!

Jag får nog återgå till brukset – för det jag var gladast åt i bilen på vägen hem – var att han låg så fint på platsliggningen!! Haha!

Det här inlägget postades i Dagbok. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Vad gläds jag då mest åt?

  1. Anna S skriver:

    Den sista meningen låter betryggande, jag började nästan bli orolig för dig! ;0)

    Grattis till ännu en fin utställningsframgång!

    /Anna

Kommentera

