Duktig Binkebonk!

(Malin m Soyas mycket träffsäkra smeknamn på Binks.. )

Direkt när jag kom hem, så bytte jag jacka och skor, och så tog jag Binks med ner till fotbollsplanen – för ett snabbpass.
Mest tänkte jag på framförgåendet som behöver mängdtränas ett tag – men det blidde minsann både Platsliggning i en minut, Ligg u marsch, Inkallning också.
Och så frittfölj däremellan såklart – så det blev ju faktiskt nästan hela apell-lydnaden.

Binks var ordentligt övertänd, och bjöd på rörelser, utan några kommandon – så fria följet var mycket roligt att träna, men jag vet inte ifall det hade gett så höga poäng precis… haha!

Platsliggning – utfördes som på tävling, och var en klockren tia. Iaf i apellen, där momentet är slut medans hunden fortf ligger. Sitt upp igen, behövs det ett dk på än så länge.
Inkallning – utfördes även detta som på tävling, och hade nog blivit en åtta, pga studs in i fotpositionen.
Ligg u marsch – var snabba&snygga, men han tenderar att smyga framåt ifall jag inte stannar till med ena foten. Måste komma ihåg att träna bort detta.
Framförgåendet – här behöver han fortf ha riktningshållare, men så länge han har det, så har han en fin ansats, går ut bra, går rakt, och står stilla när jag kommenderar. Jag tror att vi kommer att behöva riktningshållare ett tag till, eftersom han är en sån där pudel som aldrig annars går rakt fram i kopplet utan snor hit&dit framför mig på promenaderna!

Men oj vad nöjd jag känner mig!

Det här inlägget postades i Dagbok. Bokmärk permalänken.

Kommentera

