Kallt, men barmark iaf

Förra helgen blev det mer sökträning för Gorm, och då höjde jag ribban för honom oxå.
2 fig – 4 tomma – 2 fig – 3 tomma – 2 fig.
Han gick så bra, och vi börjar få ihopa oss!! Bra flyt i stigarbetet och samarbetet, och djupa, raka, fina skick!
Blev nog en högreruta igen, så det känns riktigt bra!
Såå glad, såå glad!

Binks fick spåra efteråt, och den gången påminde jag honom om vad pinnar var för något.
Det gick kanonfint – han direktmarkerade alla 3 – och tog spåret klockrent.

Idag åkte jag ut på Järavallen och körde mer spår.
Nathalie la ut spår till Binks och Puh, och jag lade ju till Gorm själv.

Binks fick ca 300m i fårahagen, men spårade öht inte många meter. Det var pink på grästussar, snus på fårull, äta kaninlortar och allmänt vädra/spana på utsikten. Inte mycket motivation för att spåra alls… Blä!
Jag tappade till slut tålamodet, och bar tillbaka honom till bilen. Återstår att se ifall han fattade nåt av det…

Gorm spårade järnet ute på sjö-ängen, men missade varenda pinne, hur han nu kunde göra det…. Kanske för att det var naturpinnar av gran. Nyknäckta pga att jag hade glömt att ta fler spårpinnar med mig…

Natha lade ut ca 300m till Puh, och gick det sedan med honom. Puh blev jätteglad, men hade lite struligt i början för att komma ihåg hur det skulle gå till… Hans tydliga signaler kom fram sedan när han väl satte fart – och Natha fick en bra bild med sig hem, inför träningstart m sin tax Omega.

Wide kom ut med sin terrierkorsning Malte – och det var som om han smält första-gången under veckan. Han gick rakt ut och hade fokuserat och helt korrekt spårbeteende – vilket han inte visade så mycket av förra gången! Jättekul att se!

Imorgon är det sökträning för Gorm igen – och jag har tänkt att ta ett lugnare pass då. Kanske lika många skick, men inte så mycket tomt, utan jag tänkte mig nog en lukt-selektering.

Oj jag har ju glömt att ta fram vår presenning – ska ju ha den med mig.

Det här inlägget postades i Dagbok. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Kallt, men barmark iaf

  1. wheatenmeja skriver:

    Hejsan Gunilla! Kikar in på din sida och passar på att säga Hej! 😀 Här är det full fart läser jag! Förstår att våra blygsamma sökövningar inte är något mot vad Gorm och du pysslar med! 😀

    Tyvärr kommer jag inte på brukslägret i år (är så ledsen för det) men ser fram emot och längtar redan till kommande år! Kanske sökträning för dig vore något för oss då? Fast spår är ju så kul… 😉

    Ska följa er framöver, spännande med appelstart för Binks tll våren!

    Puh är ”still going strong” förstår jag! Denna underbart stiliga herre!

    Ha det riktigt gott!
    Kram Annika, Meja & Axa

Kommentera

