Aktiv helg!

Helgen har avverkats i rasande fart – och det mesta av tiden har gått till hundarna.

Lördag
Gorms sökpass gick i Råbocka, där det var en mindre insjö på höger sida. Därför drog vi ut stigen lite längre, och då visar det sig att skogen längre bort är lurig och knepig för en sökförare. Det blev en del planerade tomskick, och så avslutade vi med figgar borta i det luriga. Jättebra träning, där vi fick in lite rytm i vårt samarbete. Kul!

Binks fick sedan ett 150-200m spår ibland snår&träd innan stranden, och han jobbade på bra där, tyckte jag.
Lite knepigt med skiftande underlag – lite sanddyner här och där, som han fick arbeta ut. Tog hela spåret ändå ganska självklart och med bra fart!

Efter fikan, så körde jag ett lydnadspass med dem båda.
Gorm – fick tävlingsträna frittfölj, där han fladdrade lite för mycket… och så kryp i blött gräs, gick bra… och så skallet, var lite trögstartat. Inser att jag tränar alldeles för lite på andra klubbar…
Binks fick värma upp m lite frittfölj & kontaktträning, kändes bra… sedan lade jag det mesta krutet på framförgåendet, som bara ska bli klart nu de närmaste månaderna. Nu går han iaf ut på kommando, men han har inte så solklar riktning hela tiden.

Efteråt så kom Charlotta och Karak ut, och så fick jag hälsa på en STOR storpudel, med rejäl kamp och lekglädje i. Riktigt, riktigt kul att se honom – och dig förstås, Charlotta!

Körde hemåt kl.15 – var hemma kl.16 – in i duschen, vila i några minuter, äta middag – sedan ner till idrottshallen för Volleyboll-träff m gänget.

Liten sovmorgon i morse – sedan ut till Järavallen idag, där jag stämt träff m Wide, för att få igång hennes terrierblandras i spår.
Ingen självklar spårare, men intresse för marken och dofter fanns det gott om.

Wide var snäll och lade ut ett spår till Binks. Ca 3-400m långt, med toarullar m gotte i.
Binks började och slutade bra – men efter ca 2/3 av spåret, så fick han nåt vilt i både näsa och blick – hade jättesvårt för att komma tillbaka till det rätta spåret… Till slut kom han igång igen, och då fortsatte han som om det inte funnits någon störning där…

Sedan hade jag lagt ut ett spår på 4-500m till Gorm. Knixigt och lurigt, för jag ville att han inte bara skulle rusa i spåret. En spetsvinkel, och en tillbakagång, och flera serpentiner runt stockar och träd. Gorm var jääätteduktig och jobbade mycket bra! Jag undrar ifall jag inte anmäler till en högreklass spår snart… Fast upptaget var inte så hundra förstås, det behöver vi träna lite på…

Avslutade med en 3km promenad ihop m hundar, Wide och Natha.

… jag förstår inte varför jag känner mig lite mör i mucklerna nu… haha!!

Det här inlägget postades i Dagbok. Bokmärk permalänken.

Kommentera

